onsdag 3 april 2013

Workshop 2.4.2013

Igår, på tisdagen den 2.4, hade vi en workshop dag där vi reflekterade över litteraturen vi läst om marknadskommunikation och berättade för varandra, inom och utanför gruppen, de viktigaste poängen vi kommit fram till. Vi tyckte i gruppen att en av de viktigaste grejerna var att förut blev reklamen "kastad" på en (pushmarknadsföring), medan i dagens läge finns reklamen hela tiden där och vi kan få tag på den när vi vill och den kan bli borttagen när som helst.  (pullmarknadsföring), (se tårtkastar bilden nedan). Därefter skulle vi koppla det vi läst till förra veckans open space och försöka koppla ihop de olika områden med varandra. Vi klippte och klistrade och skrev det viktigaste ner. Lite bilder på vår feelboard:


Lopputulos:


Sen funderade vi lite på brancher/personer/företag/organisationer vi skulle vilja ha som gästföreläsare. Rovio tog toppen, Fazer kom andra och sedan något inom välgörenhet. Och efter det ännu funderade vi på vilket/vilka företag vi skulle vilja göra projekt för under kursen. Vi bestämde oss för att ta en inrednings-/möbelbutik på Nylandsgatan eller en sushirestaurang på Eriksgatan. Vi valde inredningsbutiken som Plan A och jag gick dit efter föreläsningen och pratade med en av ägarna som jag råkar känna från jobbet. Hon tyckte det var en kul idé och vi kan börja planera vad vi vill göra. Troligen kommer vi arbeta på att öka deras synlighet så billigt som möjligt.

// Jasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar