Jag kollade in på bloggarna jag rekommenderade i ett tidigare inlägg. På svenska Doktor Spinns blogg hittade jag en hel del intressant igen varav en av artiklarna handlade om pengar man förlorar då man inte är aktiv eller awesome online. (Money You're Loosing On Being Less Than Awesome Online). En bra point i artikeln är att ett företag hellre i dagens läge borde spendera pengar på att bli ett älskvärt företag online och genom detta skapa värde hos konsumenter och få kunder att hålla sig lojala då konkurrensen är hård i många branscher. Pengarna ska inte spenderas på torra reklam som endera kostar mycket eller måste vara extra kreativa för att någon ska stanna upp och verkligen kolla på dem. För att citera:
"So how do you acquire true fans?"
"Just as in real life — you go the extra mile for those who deserve it.
You listen more to the fans than you talk to them.
You share their messages more than you expect them to share yours.
You stand up for them before you ask them to stand up for you.
You spend your marketing money on them (and not on the silent mass that never has acknowledged you).
You lead by example by standing up for what you believe in instead of trying to please all."
På Doktor Spinn hittade jag en massa annat kul också så som denna artikel om hur man inte ska försöka sälja sitt brand på sociala medier genom aggressiva metode eller denna om hur man blir en bra instagram användare.
Från den andra bloggen, Oscar PR Girl, hittade jag inte precis något relevant för vårt projekt, men där sen igen är det visuella i bloggen viktigt. Det kan vi använda oss av i projektet genom att tänka mera på det visuellt vackra och skapa "drama" med färg, känslor osv.
// Jasmine
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar