fredag 12 april 2013

Vad jag vet om marknadskommunikation, som jag inte visste då kursen började

I början av kursen visste jag inte egentligen vad marknadskommunikation var sådär konkret. Kursen verkade intressant och något jag skulle kunna gilla, och hittills har jag faktiskt gjort det! En av de viktigaste insikterna jag fick var under Open Space tillfället och det var att marknadskommunikation egentligen kan kopplas till allt möjligt. På Open Space tillfället lärde jag mig också om vad PR betyder i Finland och vad man gör när man arbetar inom PR. En annan sak jag tyckte var intressant var hurdan stor betydelse företagsbloggar kan ha för företag. Med hjälp av dem kan man ge svar på frågor konsumenter har eller svar på tal på saker som skrivs i media. Man kan också dela med sig av bilder och betona det visuella i det som företaget säljer. Jag har också förstått vikten av intern kommunikation såväl inom företaget och utåt.

Boken jag läste "Allt du behöver veta om marknadskommunikation" av Anders Amnéus byggde på min kunskap om marknadskommunikation och vad jag lärde mig under Open Space tillfället. Boken lärde mig att marknadskommunikation mest handlar om vad man ska säga, när och till vem.

Nu väntar jag bara på att få lära mig ytterligare saker om marknadskommunikation och att projektet för ett företag ska börja på riktigt.

// Jasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar